Nowoczesne pozycjonowanie w obliczu zmian dotykających w wyszukiwarce Google i platformach społecznościowych

Aktualne SEO w obliczu zmian zachodzących w wyszukiwarce Google i platformach społecznościowych

Anna Sikorska – SEO w Google i w Social Media

Współczesne SEO ulega ewolucji, a dotychczasowe podejścia bywają ograniczone w kontekście nowych mechanizmów Google oraz coraz większego znaczenia mediów społecznościowych. Eksperci SEO muszą dziś być na bieżąco za zmianami, ale też strategicznie reagować, aby wzmocnić widoczność swoich klientów.

seo w social mediach

System Google rozwija się w kierunku większej personalizacji. Wprowadzone rozwiązania oparte na uczeniu maszynowym, takie jak Search Generative Experience, przesuwają punkt ciężkości z optymalizacji technicznej na dostarczanie treści dopasowanych do intencji użytkownika. Coraz większe znaczenie mają także bogate formy – infografiki, które są wyświetlane w tzw. zero-click search.

optymalizacja wizytówek Google Moja Firma

Równolegle media społecznościowe stają się nowym polem budowania widoczności. YouTube i inne kanały nie są już tylko miejscem publikowania treści. To dziś istotne narzędzie SEO, z własnymi mechanizmami rankingowymi. Hasztagi i metadane wpływają na to, jak często profil lub treść zostanie wyświetlona przez użytkowników.

Współczesne SEO to zatem nie tylko techniczne działania, ale strategia 360° obejmujące budowanie treści, SEM, UX, jak również zarządzanie kontami social media. Tylko współpraca kanałów może gwarantować realne efekty.

Podsumowując: nowoczesne pozycjonowanie to zderzenie kompetencji, elastyczności w podejściu oraz akceptacji faktu, że mechanizmy rankingowe wykraczają poza wyszukiwarkę.